Posse i el ‘futbol de potrero’
Va arribar a l'Espanyol de la mà de Bielsa, va guanyar les Copes del 2000 y 2006 i recorda que el seu últim partit com a blanc-i-blau va ser “el del gol de Coro”
Confessa el ‘Cholo’ Posse que ell és, com moltíssims més, un altre exemple del ‘futbol de potrero’, com l'anomenen a l'Argentina. O el que és el mateix: el futbol de carrer, el que s'improvisa en un descampat amb dues pedres simulant la porteria. Aquell futbol que va donar tants ídols i tanta picardia al camp. “Vaig tenir una infància preciosa. Em passava tot el dia jugant al carrer”, explica. I d'allà a les categories inferiors de Vélez Sarsfield. I als 17 anys, a debutar a la Primera de l'Argentina. I en els següents cinc anys, del 93 al 98, deu títols, l'últim amb Bielsa com a entrenador abans d'arribar tots dos, gairebé de la mà, a Barcelona.
De la seva etapa blanc-i-blava destaca que l'any 2000, el del centenari de l'Espanyol, va ser “el que més vaig gaudir aquí”. Va guanyar la Copa del Rei, va jugar contra l'Argentina en el partit del centenari, va marcar, “però no ho vaig celebrar”, explica entre riures. El gol que sí que recorda, i assumeix que aquell va ser “el minut estrella de la meva etapa a l'Espanyol”, va ser a les semifinals de Copa davant el R. Madrid. L'1-0 definitiu, el que va donar el pas a la final. “Una jugada assajada amb Sergio que va sortir perfecta”, concreta.
El seu pas per l'Espanyol va acabar el 2006, amb una altra Copa del Rei, amb molts menys minuts a l'equip, però assumint amb normalitat que li va tocar afrontar un altre rol i “viure-la des de l'altre costat. De totes maneres, crec que aquesta Copa la vam gaudir molt més que la del 2000”. Aquell any, tanmateix, també va tenir un moment agònic: “el gol de Coro”, en l'últim sospir de l'última jornada, davant la Real Sociedad. “Va ser un esclat d'alegria perquè aquell equip no mereixia baixar, no era just per més que hagués fet un mal any a la Lliga”, reconeix. Per al ‘Cholo’, a més, aquell partit va ser l'últim que va disputar amb l'Espanyol. “Jo volia continuar jugant a Espanya. Vaig tenir ofertes de l'Argentina i Xile, però em vaig voler quedar aquí i em va costar moltíssim assumir-ho. Aquella va ser la meva pitjor decisió: no continuar jugant en aquell moment” i aparcar per un temps el futbol. Avui, vist en perspectiva, té clar que ara apostaria “per jugar fins al final. Com a futbolista aquesta experiència ja no la tindràs mai més, per molt que després la vulguis trobar sent entrenador o intentant continuar vinculat al futbol”.
Aquest nou capítol del Podcast ‘Quan la pilota calla’ es podrà seguir, primer, a la OTT d'Espanyol Media sota registre i, 24 hores després, estarà disponible a totes les plataformes oficials (Youtube, Spotify, Apple Podcast) del RCD Espanyol.
El sisè capítol, amb Martín Posse com a protagonista, ja està disponible en aquest enllaç.
Galeria